Ik leef nog!!! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Claudia Campisi - WaarBenJij.nu Ik leef nog!!! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Claudia Campisi - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!!!

Door: Claudia Campisi

Blijf op de hoogte en volg Claudia

30 Maart 2014 | Spanje, Murcia

Het is best schandalig hoe lang ik niets heb geschreven, maar ik had dit al voorspeld. Ik ken mezelf langer dan vandaag. De eerste paar weken gaat het goed, maar daarna wordt het steeds lastiger om bij te houden. Ik zal proberen even een korte samenvatting te geven van de dingen die we hebben meegemaakt en weer proberen om het een beetje beter bij te houden.


Week 17-02 t/m 23-02
Deze week was onze eerste stagedag (zoals te lezen is in het vorige verslag).
De tweede stagedag was eigenlijk een beetje hetzelfde als de eerste. Ik had vandaag weer allemaal andere docenten waar ik bij in de klas stond. Ben er wel achter dat het onderwijssysteem hier heel anders is dan in Nederland. Ik ben benieuwd of ik er echt aan zal wennen. De kinderen waren vandaag weer erg lief. Ik hoor de hele dag niets anders dan: “teacher, teacher”. En dan komen er hele verhalen in het Spaans… nou daar begrijp ik echt helemaal niets van, maar ze vinden me in ieder geval heel lief (gelukkig maar).
Na stage zijn we met z’n drieën op pad gegaan en hebben weer een stukje van Murcia verkend. We hebben ‘Plaza de Toros’ gezien. Hier worden stierengevechten gehouden, maar we konden er helaas niet in. Vlak bij stond ook het oude voetbal stadion van Real Murcia. Dat zijn we ook maar even gaan bekijken. Naar enige twijfel zijn we de parkeerplaats op gelopen en zagen we een deur open staan. Hier zijn we naar binnen gegaan en hebben de jonge talenten van Spanje aan het werk gezien.
We zijn thuis heel fanatiek geworden in het yathzeeën. We hebben ondertussen een spelletjeskast waar we vaak gebruik van maken. Naast dat we thuis gezellig spelletjes spelen hebben we ook al een goede aansluiting met onze Spaanse klasgenoten. We hebben deze week een klassenfeest gehad. Uiteindelijk kwamen er maar ±15 mensen, dus niet echt een klassenfeest, maar het was wel super gezellig!
Naast al het gezellige hebben we ook aandacht besteed aan onze schoolopdrachten uit Nederland, dus het is hier niet alleen maar feest, maar we doen hier ook nog echt wat, hihi
We hebben een markt ontdenkt en die op vrijdag even bekeken en Myrthe en ik hebben Richard geïntroduceerd aan “Despicable me”. Die film had hij nog niet gezien, dus die hebben we even gekeken, of het voor hem heel leuk was weet ik niet, want Myrt en ik lagen elke keer al in een deuk voor het begon, omdat we de film eigenlijk uit ons hoofd kennen.


Week 24-02 t/m 02-03
Het is voorjaarsvakantie in Nederland en dat betekend dat onze eerste gasten hier komen! Maaike en Lieke!!! We hebben ze maandag van het vliegveld van het vliegveld gehaald. De lessen op school gingen natuurlijk gewoon door, maar een klasgenoot heeft ons als aanwezig opgeschreven, dus dat kwam goed. ’s Middags hadden we wel onze eerste Spaanse cursus op ons eigen niveau: A1.
Maaike en Lieke hebben zelf veel rond gelopen in Murcia, maar we zijn natuurlijk ook met z’n vieren Murcia gaan bekijken. Ook hebben we voor het eerst tapas gegeten deze week. Myrthe en ik hebben echt een hele grote blunder gemaakt in het Spaans. Na het tapas eten zijn we ergens wat gaan drinken, Richard bier en de dames alles vier Sangria. Dit gingen Myrthe en ik wel even bestellen: una caja Sangria, por favor. De barman snapte er helemaal niets van… wat bleek nou, de bestelden een “doos Sangria”. In plaats van “caja” hadden we “jarra” moeten zeggen, oepsie. Gelukkig kwamen we er met handen en voeten werk wel uit. Tijdens de cursus hebben we onze blunder even met de hele klas gedeeld en miss Padilla kon er gelukkig heel hard om lachen. Zo erg zelfs dat de tranen over haar wangen liepen. Geweldig vrouwtje is het toch!
Naast het drinken ging er tijdens het eten deze week ook weer het nodige mis. We zijn vergeten ’s ochtends vlees uit de vriezer te halen, dus we moesten heel lang wachten tot we konden beginnen met koken, we hebben een heel mooi restaurant gevonden waar je met 50% korting kon eten: hmmm… helaas is dat alleen in de middag en we kregen dus geen korting.
In Badulake zou deze week carnaval zijn, dus dat zijn we even gaan bekijken. Met Mickey en Minnie Mouse oren zijn we er heen gegaan, maar er waren wel drie hele mensen verkleed, dus die oren bleven lekker af. Zijn vroeg naar huis gegaan, want voelde me niet lekker.
In het weekend zijn we naar een mega groot winkelcentrum geweest bij het stadion van Real Murcia: Nueva Condomina. Dit winkelcentrum gaan Myrthe en ik zeker vaker bezoeken, hihi. Voor Richard zat er een primeurtje bij: hij is voor het eerst in de Primark geweest. Hij vond het prachtig, haha… niet dus. Maargoed hij heeft even lekker kunnen ontspannen en is met Maaike en Lieke gaan zwemmen. Myrthe en ik hebben lekker een filmpje gekeken thuis. ’s Avonds lekker fanatiek spelletjes gedaan. Zondag was ik echt ziek en heb ik bijna de hele middag in bed gelegen. ’s Avonds gingen Maaik en Liek naar een hotel, omdat ze maandag vroeg het vliegtuig moesten pakken en de bus vanuit Murcia pas laat vertrok.


Week 03-03 t/m 09-03
Het was een rustig weekje, vooral voor Richard. Myrthe en ik hebben deze week heel wat moeten “liegen/acteren” en zijn veel weg geweest. We hebben weer mooie plekjes in Murcia gevonden, maar dat was niet ons doel. We hebben dingen moeten regelen voor de komst van Robbin. Robbin is een vriend van Richard die als verrassing langs wou komen. Echt super leuk! Myrthe en ik hebben een carnavals outfit voor hem gekocht en een kaartje geregeld voor carnaval in Aguilas waar we in het weekend naartoe gaan. Dit konden we natuurlijk niet aan Richard vertellen, dus we zijn een paar keer weggeweest met het excuus om een bikinibroekje voor Myrthe te zoeken, maar we konden het elke keer niet vinden.
Toen Myrthe en ik de kaartjes voor carnaval gingen halen zaten we opgesloten in een flat. In dit flat zat een vereniging voor Erasmus studenten: Erasmuslife. Na het ophalen van de kaartje wilden we graag weer naar buiten, maar helaas ging de deur niet open, lichtelijke paniek en ongeloof, want dat kan ook echt alleen ons weer overkomen… gelukkig vond Myrt een knop om de deur te openen. Beetje stom dat we die niet eerder vonden. Hij zat nog wel op zo’n logische plek: helemaal aan de andere kant van de gang… werkelijk, wie dat toch ontworpen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd hoor.
School was deze week ook niet zo boeiend, dus Myrthe en ik hebben allebei een magazine meegenomen (gekregen van Maaik en Liek, dankje!) en lekker tijdens de les gelezen. Naast de boeiende lessen op de ucam zijn we naar een hele leuke school geweest, namelijk de stageschool van Richard. Echt een mooie school. We hebben ook kennis gemaakt met Jesus (leerkracht waar Richard veel bij in de klas is) en we hebben Richard’s fanclub ook gezien. Die meiden zijn echt helemaal weg van hem! In de klas vroeg iemand of Myrthe of ik de vriendin van Richard was. Zegt hij: Ja, allebei. Nou sommige kinderen kregen gewoon een hartverzakking toen ze dat hoorde, haha echt grappig. Het was allemaal heel leuk tot dat Myrthe en ik een aantal spelletjes moesten doen. Dat was een beetje apart.
Zaterdag was de dag dat Robbin zou komen. We wisten ongeveer hoe laat hij zou komen, maar niet honderd procent zeker. Eerste hebben we lekker schoongemaakt thuis en daarna zijn we naar het busstation geweest met het excuus om uit te zoeken hoe we Britt en Lauren over vier weken(!!!) op kunnen halen op het vliegveld van Murcia. Richard vond het allemaal wel prima. In de buurt van het station ben ik een beetje sneller gaan lopen (en met een smoesje zelfs gaan rennen) om te kijken of Robbin er al zou zitten, maar dit was nog niet het geval. Met heeeeeel veel getreuzel hebben we het voor elkaar gekregen om toch best een tijdje op het station rond te lopen. Op het gegeven moment zagen wij de bus aankomen. Richard stond er met de rug naartoe en Robbin gaf Richard een klap op zijn schouder. Echt een mooi moment. Richard wist echt niet wat hem overkwam. Dit moment was al het liegen van deze week wel waard! Sorry Richard…
’s middags zijn we met z’n vieren naar Aguilas gegaan en hebben echt een super leuke carnaval gehad. Alles en iedereen stond gewoon midden op straat te dansen. Hadden we nog bijna de optocht gemist, maar gelukkig spotte ik een aantal veren en waren we toch nog op tijd. Het was een super lange dag, maar wel echt heel erg gezellig!!!

  • 26 Mei 2014 - 10:42

    Monique Oomens:

    Hoi Claudia!
    Hieperdepiep Hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag lieve meid! Alweer 20 jaar!
    We wensen je allemaal een fijne verjaardag toe!
    Nog een paar weken en dan ben je weer thuis. We missen je wel hoor!
    Geniet nog maar even in Spanje!
    Heel veel liefs, Monique, Eric en Lisa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1764
Totaal aantal bezoekers 5627

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 04 Juli 2014

Murcia

Landen bezocht: